mandag den 21. juli 2014

Ege-ales igen igen...

Øv, det har taget alt for lang tid at holde jer opdateret. Og jeg har ikke været opmærksom nok, måske fordi Skovlyst var fraværende på dette års ølfestival.

Men altså engang i Maj 2013 begyndte Skovlyst at producere en ny øl under navnet "Egebryg - Golden Classic". Den er desværre en stor skuffelse, ikke ret meget mere interessant end en Tuborg Classic.

Eksisterende & let-tilgængelige øl:

  • Tennent’s Aged With Whisky Oak er en ret god ege-ale. Ikke helt så sød som I&G. Den fås bl.a. i SuperBest, men desværre ikke i alle butikker. Har også set den i Dansk Supermarked, men meget on/off. Den får 8 point ud af 10 på min egen skala.
  • Innis & Gunn original. Den samme gode gamle, men lidt for søde øl. Den er dog god og får fortsat 7 ud af 10. Glemte desværre at smage deres Oak Aged IPA da jeg var i sverige, og herhjemme kan man jo ikke få den :-(
  • Skovlyst Egebryg Golden Glassic. En helt igennem kedelig øl der må nøjes med 4 ud af 10.

Eksisterende men vanskeligt tilgængelige øl:
  • Fuller's Brewers Reserve Limited No. 4 Edition Oak Aged Ale. En meget dyr og fin øl der fortsat får 8 ud af 10. Men prisen er altså 6-8 gange højere end for en Tennent’s Aged With Whisky Oak! Har desværre kun smagt nr. 4 Armagnac. Nr 1, 2 og 3 (Single Malt, Cognac og Auchentoshan) har jeg ikke smagt endnu.
  • Skovlyst originale Egebryg "raucbier" på fad. Selvom det nok er en fin øl giver jeg ikke mere end 4 ud af 10 da jeg ikke kan fordrage raucbier.
  • Rodenbach Vintage 2007 Flemish Red. En spændende, men desværre ubehageligt lambic-agtig øl som jeg ikke giver mere end 2 ud af 10.
Øl der ikke mere produceres:
  • Den originale Skovlyst Egebryg på flaske produceret i Polen i perioden 2007 - 2011. Den var en af mine all-time favoritøl. 9 ud af 10 point :-)

    Ingen kommentarer:

    Send en kommentar